9 клас інформатика


                                Доброго дня, шановні дев'ятикласники!

На цій сторінці ви зможете отримати завдання, які треба опрацювати під час дистанційного навчання!

17.03.2020 р.

Тема уроку: Використання онлайн-систем конструювання сайтів.


                               Вивчення нового матеріалу

У чому полягає процес створення веб-сайта?
Процес створення веб-сайта складається з таких етапів:
q  визначення теми та мети створення сайта, розробка концепції веб-сайта та його структури;
q  проведення дослідження з обраної теми;
q  вибір способу подання і стилю оформлення веб-сторінок;
q  розмітка та програмування сайта;
q  наповнення сайта даними;
q  художнє оформлення сторінок;
q  розміщення веб-сторінок на сервері;
q  популяризація сайта та підтримка його роботи.
Для того щоб сайт відвідувала значна кількість користувачів, потрібно здійснювати заходи щодо його популяризації – «розкрутки». Для цього використовується контекстна й банерна реклама, SEO, SMO та інші методи.
Пошукова система враховує такі параметри сайта при визначенні його релевантності (ступеня відповідності запиту, що вводиться при пошуку):
q  щільність ключових слів;
q  індекс цитування сайта – залежить від кількості й авторитетності веб-ресурсів, які посилаються на цей сайт.


                                       У чому полягає процес створення веб-сайта?

Дизайн веб-сайта – це кропітка робота, яка спирається на знання основних понять дизайну, використання правил ергономіки та врахування таких основних складових веб-дизайну:
q    форма подання та стиль наповнення сайта, його зміст;
q    оформлення – графічні елементи, навігація, шрифти, кольорова гамма;
q    технології – засоби створення, форматування сторінок і надання їх динамізму;
q    подання – швидкість і надійність відображення сайта в мережі;
q    мета – причина створення сайта й очікувані результати.
При створенні сайту сайт, слід враховувати:
q  недоцільно використовувати великі анімовані зображення на головній сторінці;
q  не слід використовувати широкі зображення;
q  не варто розміщувати на головній сторінці велику кількість кнопок, емблем каталогів, посилань;
q  недоцільно розміщувати на сторінці «довгі» тексти.
q  не слід робити кольорову гаму занадто яскравою;
q  необхідно перевіряти сайт на наявність помилок;
q  потрібно використовувати правило «п’ятірки»: не більше ніж п’ять шрифтів;
q  не слід використовувати напис Сторінка в розробці – краще прибрати посилання на таку сторінку.

                             Який вигляд має код розмітки веб-сторінки мовою HTML?

Веб-сторінка реального сайта матиме такі самі складові коду, однак набагато більше тегів і їхніх параметрів. Щоб переглянути цей код, потрібно в меню браузера обрати вказівку Перегляд HTML-коду або скористатися контекстним меню.

                                                  Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. 

Перегляньте відео



                                                                                                Підсумок уроку

Обговорюємо

1.      З яких етапів складається процес створення сайта?
2.      Чи є процес «розкрутки» сайта обов’язковим?
3.      Які розрізняють види внутрішньої структури веб-сторінок?

Рефлексія

Ø  Що нового сьогодні дізналися?
Ø  Чого навчилися?
Ø  Що сподобалось на уроці, а що ні?
Ø  Чи виникали труднощі?


    Домашнє завдання  опрацювати п. 29, ст. 191



19.03.2020 р.                                   Доброго дня!

Тема уроку: Практична робота. Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем.


Під час виконання практичних завдань пам’ятайте про правила безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером!

У власній структурі папок на диску  створіть папку Практична робота. Виберіть один із запропонованих варіантів завдань та виконайте його.

Завдання 1. Дивовижні споруди світу.
Засобами сервісу Google Сайти створіть сайт про дивовижні споруди світу. Матеріали, які вам знадобляться для додавання на веб-сторінки, збережіть у папці Практична робота своєї структури папок. На головній сторінці сайта додайте гіперпосилання на веб-сторінку, що містить добірку цікавих для вас споруд. Додайте до сайта ще три веб-сторінки, на яких розмістіть матеріали про інші дивовижні споруди, обрані на власний розсуд. Проілюструйте матеріали зображеннями або додайте посилання на відео, що розміщені на YouTube.



Завдання 2. Мої захоплення

Засобами сервісу Google Сайти створіть сайт про власні захоплення. Матеріали, які вам знадобляться для додавання на веб-сторінки, збережіть у папці Практична робота своєї структури папок. На головній сторінці розмістіть вступ і додайте зображення. Створіть інші три веб-сторінки, на яких детальні-
ше опишіть свої три захоплення, проілюструйте їх зображеннями чи додайте посилання на відео, розміщені на YouTube.


Завдання 3.  Засобами сервісу Google Сайти створіть сайт про мальовничі куточки України, в яких ви побували чи плануєте побувати. Матеріали, які вам знадобляться для додавання на веб-сторінки, збережіть у папці Практична робота своєї структури папок. На головній сторінці розмістіть вступ і додайте зображення. Створіть інші три веб-сторінки, на яких розмістіть матеріали про мальовничі куточки України.



 Домашнє завдання

Повторити опрацьований матеріал



24.03. - 16.04.2020 р.
                                                  Доброго дня!

Тема уроку: Розвязування компетентнісних задач


 Актуалізація опорних знань.
1.                 Як шукати інформацію в Інтернеті?
2.                 Як описати розташування документа в Інтернеті?
3.                 Для чого використовують електронні таблиці?
4.                 Які є властивості інформації?
5.                 Які є типи даних
6.                 Яким чином можна подати результати виконаної роботи?

 Вивчення нового матеріалу.

Перебуваючи в інформаційному суспільстві, кожному з вас необхідно не лише орієнтуватись в океані інформації, а й організовувати своє життя таким чином, щоб при найменших витратах часу, сил і засобів отримувати від своєї діяльності найбільшу віддачу. Будемо цього вчитися, розв’язуючи практичні компетентнісні задачі.

Компетéнтність — проінформованість, обізнаність, авторитетність.
Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід.
Компетентність також визначається як набута у процесі навчання інтегрована здатність особистості, яка складається із знань, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці.

Компетентнісні задачі з інформатики можна розглядати як  тип технологічних задач, для яких обов’язковим є застосування ІКТ, як  засобу розв’язування.  Під задачею розуміється система, обов‘язковими компонентами якої є опис технологічної ситуації з опорою на раніше  засвоєні технологічні знання чи особистий досвід учня, та  вимогу, тобто опис шуканого, обо‘язковими елементами якого виступають:
- запитання, спрямовані на виявлення вже сформованих чи набуття нових технологічних знань;
- завдання, що містять вимоги щодо виконання технологічних операцій.
Розв’язування компетентнісних задач зазвичай передбачає сім етапів діяльності учнів:
Ø    визначення, ідентифікація даних: учень  розуміє умову задачі, правильно  ідентифікує поняття, деталізує запитання, знаходить у тексті задачі відомості та дані, які задані в явному чи неявному вигляді;
Ø    пошук даних: учень формує стратегію розв’язування задачі,  планує свою роботу при виконанні завдання, добирає умову пошуку для розв’язування завдання,  співставляє результати пошуку із метою, здійснює  пошук  даних в Інтернеті);
Ø    управління: учень  структурує потрібні дані для пошуку розв’язку;
Ø    інтеграція: учень  порівнює і співставляє відомості із кількох джерел, виключає невідповідні та несуттєві відомості та вчасно зупиняє пошук.
Ø    оцінка: учень правильно шукає відомості у базі даних,  вибирає ресурси згідно з сформульованими чи запропонованими критеріями;
Ø    створення: учень  враховує особливості призначення підсумкового документа,  добирає середовища опрацювання даних, стисло і логічно грамотно викладає узагальнені дані,  обґрунтовує свої висновки;
Ø    передавання повідомлень:  учень у разі потреби архівує дані, адаптує повідомлення для конкретної аудиторії, створює підсумковий документ акуратно та презентабельно.

 Умова задачі.
В задачі № 1 учень працює в програмному середовищі табличного процесора, а домашнє завдання в програмному середовище редактора презентацій.

Задача 1. Родина із трьох чоловік — батьки та дитина 12 років — планує подорожувати до різних міст України. Потрібно визначити, подорож яким транспортом буде дешевшою — потягом чи автомобілем, обґрунтувати вибір транспорту й маршруту. Необхідні дані знайти в Інтернеті для маршрутів: Хмельницький — Київ, Хмельницький — Львів, Хмельницький — Одеса, та моделі машини, наприклад Toyota Prius 1.8. Побудувати діаграму, на якій відобразити вартості поїздки до вказаних міст автомобілем і потягом. Зробити висновки (рекомендації) щодо подорожей. Створити презентацію із результатами досліджень та висновками.

 Вказівки до виконання

1.                 Вказати, які дані для розв'язання задачі вам потрібно знайти.
2.                 Вказати URL-адреси використаних пошукових служб.
3.                 Вказати ключові слова для пошуку потрібних відомостей.
4.                 Вказати URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані.
5.              Створити й використати електронну таблицю, в якій на одному аркуші:

o  вказати відстань між містами, норму витрат пального та його ціну;
o  кількість квитків та їхні ціни;
o  розрахувати суму, яку витратить сім'я для подорожі:
o  автомобілем;
o  купейним і плацкартними вагонами Укрзалізниці.
6.             Вказати,  ку діаграму доцільно побудувати для порівняння результатів.
7.                 Зробити висновки щодо найдешевшої подорожі.
8.                 Визначити кількість слайдів презентації? Яких?
9.                 Описати, які програми використано для виконання завдань?


 Критерії оцінювання виконання завдання  (перевірте себе)

·   Учень зрозумів умову завдання — учень приступив до виконання завдання, визначив дані необхідні для розв'язання задачі — 1 бал.
·   Учень вміє формулювати критерії відбору даних для пошуку — вказано URL-адреси однієї або кількох пошукових служб, URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані — 2 бали.
·   Учень вміє здійснювати пошук в Інтернеті — вказано правильно ключові слова для пошуку потрібних відомостей — 1 бал.
· Учень вміє створювати електронні таблиці — створено правильну електронну таблицю для даних щодо подорожі автомобілем та щодо подорожі потягом — 2 бали.
·  Учень вміє обґрунтовувати вибір візуалізації подання результату — правильно визначено, яку діаграму доцільно побудувати — 1 бал.
·  Учень вміє знаходити стратегію розв'язування задачі — визначено оптимальну кількість слайдів та доцільне розміщення обґрунтування — 2 бали.
·     Учень вміє робити висновки щодо спрямованості наявних відомостей на розв'язування конкретного завдання — вірно зроблено й обґрунтовано висновки та рекомендації щодо подорожі — 2 бали.
·     Учень правильно обирає засіб для розв'язування завдання та подання даних — правильно вказано програмне забезпечення, яким користувався учень — 1 бал.
 Критерії аналізу підсумкового документу (перевірте себе)

— по 2 бали за кожний пункт:
·                      учень уміє структурувати потрібні дані для пошуку розв'язку — потрібні дані подано у вигляді, легкому для сприйняття й аналізу;
·                      учень пояснює критерії добору даних і результатів — вказано чіткі критерії добору результатів;
·                      подано наочну форму порівняння результатів — тип діаграми відповідає завданню;
·                      структуровано документ з метою підвищення переконливості висновків — презентація містить правильний зміст, чітку, логічну структуру, посилання на Інтернет ресурси;
·                      документ оформлено акуратно та з дотриманням усіх вимог до нього — вдало підібрано елементи оформлення (шрифт, тло, графіка, слайди презентації не перевантажено матеріалом);
·                      враховано особливість призначення презентації — мова, грамотність, логічність побудови.



Перегляньте відеоурок



Перегляньте презентацію за посиланням: 


21.04. - 23.04.2020 р.                            Доброго дня!

Продовжуємо тему: Розвязування компетентнісних задач.

Опрацюйте п. 31 підручника, ст. 205-206, виконайте задачі 1, 2. Свої роботи збережіть у власних папках.



28.04.2020 р.                                   Доброго дня!

Сьогодні ми знову продовжуємо тему: Розвязування компетентнісних задач.



Повторіть матеріал п. 31 підручника, ст. 205-206, виконайте задачі 3, 4. Свої роботи збережіть у власних папках.



30.04.2020 р.                                    Доброго дня!

Тема нашого уроку: Виконання колективного творчого проекту. Вибір теми проекту. Визначення проблеми, теми та завдань проекту.

Опрацюйте, будь ласка, підручник на ст. 206-207, п. 32. Оберіть з підручника тему проекту.

                               Етапи роботи над проектом

 1. Підготовчий етап:  
Ø  визначення  теми  та  мети проекту
Ø  обговорення проблеми
Ø  висунення гіпотези
2. Планування  
Ø  визначення джерел
Ø  визначення засобів збирання, методів аналізу інформації
Ø  визначення способів представлення результатів
Ø  установлення критеріїв оцінювання результату процесу
3. Реалізація:
Ø  дослідження, спостереження, робота з інформаційними 
ресурсами, анкетування, експеримент
Ø  аналіз інформації, підбиття підсумків, формулювання висновків
Ø  оформлення результатів роботи над проектом залежно від обраної форми 
представлення
Ø  підготовка опису проекту та тексту доповіді до захистуПрезентація /захист  
Ø  творчий звіт, презентація отриманих результатів
4.Оцінювання: 
Ø  оцінювання результатів проектної діяльності за встановленими критеріями


Перегляньте, будь ласка, відео:

                                      


05.05.2020 р.                      Доброго дня, шановні учні!
Тема нашого уроку: Добір засобів опрацювання даних. 
Добір засобів подання результатів навчального проекту

Початок роботи над проектом

У  сучасному інформаційному  суспільстві особливого значення для людини набувають уміння знаходити необхідну інформацію, робити висновки й умовиводи, використовувати для роботи з інформацією нові  інформаційні технології. Успіх у сучасному світі багато в чому визначається здатністю людини проектувати своє життя: визначити далеку і найближчу перспективи, знайти і залучити необхідні ресурси, намітити план дій і оцінити досягнення поставлених цілей.
В інформатиці проект являє собою самостійне доскональне вивчення будь-якої проблеми з презентацією результатів роботи.
Пропоную вам попрацювати над проектом «Підготовка публікації по заданій темі».

Організація діяльності
1.     Аналіз проблеми. Створення інформаційної моделі проекту у вигляді карти знань.
2.     Визначення джерел необхідної інформації.
3.     Об’єднання в групи, розподіл ролей у групі.

Здійснення діяльності. Пошук інформації
Підготовка до презентації результатів

Підготовка доповіді, пояснення отриманих результатів.
Презентація проекту
Продемонструйте розуміння проблеми, цілей і  завдань проекту, вміння планувати і  здійснювати діяльність,  застосовувати знайдений спосіб розв’язання проблеми, вміння аргументувати свою думку. 

Що варто врахувати в проекті
ü Усі елементи публікації пов’язані з ключовим питанням проекту.
ü Усе місце на сторінках публікації використовується ефективно.
ü Інформаційний бюлетень легкий для сприйняття.
ü Зміст публікації доповнюють графіка/діаграми/таблиці/малюнки/опитування.
ü Деякі статті написані в публіцистичному стилі,  використовуючи питання: що? хто? де? коли? як?
ü Використані ще деякі елементи публіцистичного стилю (редагування, реклама, стислий зміст випуску).
ü Тексти не мають орфографічних помилок.
ü Тексти не мають граматичних помилок.
ü Наявні списки учасників роботи, використаних джерел.


Створіть проект "Портфоліо випускника 9 класу"
Підсумковий проект

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Хід виконання:
  1. Створіть папку Портфоліо_Прізвище.
  2. Створіть презентацію «Портфоліо випускника 9 класу»
  3. Оберіть дизайн оформлення презентації.
  4. Дотримуйтесь орієнтовної структури презентації:
    1. Титульний слайд: назва презентації; прізвище та ім’я автора; школа; клас; рік.
    2. Слайд №2: меню презентації у вигляді колекції ескізів слайдів або діаграми SmartArt з посиланнями на відповідні слайди; кнопка завершення показу презентації.
    3. Слайд №3: власний логотип (з описом); фото; коротка інформація про автора; посилання на Google-презентацію.
    4. Слайд №4: коротка інформація про школу або навчальний заклад, у якому ви плануєте навчатись у майбутньому; посилання на рекламний буклет (буклет попередньо розмістіть на Google Диску у вигляді зображень у форматі png та надайте доступ для перегляду всім, хто має посилання).
    5. Слайд №5: коротка інформація про успіхи у навчанні; посилання на Google-таблицю (рівень навчальних досягнень за І семестр). 
    6. Слайд №6: коротка розповідь про навчальні плани на кілька наступних років; посилання на тест (онлайн-форма з Google Диска).
    7. Слайд №7: коротка розповідь про майбутню професію; посилання на резюме (резюме попередньо розмістіть на Google Диску у вигляді зображень у форматі png та надайте доступ для перегляду всім, хто має посилання).
    8. Слайд №8: коротка розповідь про створений сайт; посилання на сайт.
    9. Слайд №9: коротка розповідь про створене на розміщене на YouTube відео; посилання на відео.
    10. Слайд №10: коротке есе (промова на випускному вечорі).
    11. Слайд №11: подяка.
  1. Надайте кожному слайду заголовок відповідно до змісту; зверніть увагу на форматування тексту.
  2. Розмістіть на кожному слайді кнопку для переходу до Слайда №2 (меню).
  3. У нижньому колонтитулі додайте номер слайда, рік створення презентації та знак копірайт.
  4. Додайте до зображень стилі оформлення.
  5. Додайте до об’єктів слайдів анімацію.
  6. Оберіть переходи між слайдами.
  7. Надішліть учителю локальною мережею презентацію Портфоліо_Прізвище.
  8. Закрийте всі відкриті вікна.
  9. Повідомте вчителя про завершення роботи.




Доброго дня, шановні учні!

Тема уроків 07.05., 12.05, 14.05, 19.05 та 21.05 - "Виконання навчального проекту". Тему проекту ви отримали на попередньому уроці. Далі ви працюєте над його створенням. 26.05.2020 р. - його захист.




26.05.2020 р. Доброго дня, шановні дев'ятикласники!

Навчальний рік закінчується і час підвести підсумки. Сьогодні ви виконаєте тестові завдання в зошитах за темами, які вивчали впродовж року. Час виконання - 45 хвилин. Фото робіт надішліть мені на Вайбер після закінчення виконання тестів. (т.: 0997982652). Впродовж останніх уроків ви повинні були створити проектну роботу на тему "Портфоліо учня 9 класу". Надішліть ваші роботи на електронну адресу voyevodanataliya@gmail.com
Бажаю удачі!

Контрольна  робота з інформатики


1. Як називається набір інструментів і сервісів, використання яких забезпечує конкретному користувачу досягнення власних освітніх цілей?

a. персональне навчальне середовище
b. персональне віртуальне середовище
c. віртуальне навчальне середовище
d. локальне навчальне середовище

2. Як називаються комп’ютерні віруси, що розмножуються копіюванням себе у службові ділянки носіїв, яке відбувається під час спроби користувача зчитати дані з ураженого носія? 

a. дискові (завантажувальні віруси)
b. макровіруси 
c. файлові віруси 
d. бекдори

3. Як називаються шкідливі програми, що вбудовуються у браузер користувача для показу реклами під час перегляду веб-сторінок? 
a. комп’ютерні віруси 
b. хробаки (черв’яки) комп’ютерних мереж 
c. рекламні модулі, або Adware 
d. троянські програми

4. Які моделі є прикладами комп’ютерної графічної моделі? 
a. діаграма порівняння середніх і найбільших глибин океанів 
b. формули для обчислення вартості обклеювання шпалерами класної кімнати 
c. формули для обчислення вартості фарби для фарбування підлоги у класній кімнаті
d. програми, що досліджують кількість опадів в певній місцевості 
e. зображення лікарської рослини, створене у графічному редакторі 
f. програми, що досліджують змінення кількості населення у країні в певні інтервали часу

5. Яке твердження правильне?
a. Масив – це впорядкований набір змінних одного типу;
b. Масиви бувають тільки одновимірними;
c. У масиві дані розрізняють за порядковими номерами;
6. Програма для створення відеороликів це:

а) Microsoft Publisher;
б) Microsoft Excel;
в) Movie Maker.

7.  Розширення файлу публікації, створеної в програмі Microsoft Publisher:

a. exe
b. rtf 
c. ppt
d. pub


8. Встановіть відповідність між видами ризиків, з якими стикається користувач в Інтернеті, та їх описом.
технічні ризики результати діяльності шкідливих програм
споживчі ризики шахрайство, отримання неякісних товарів, викрадання коштів
контентні ризики булінг, кібер-грумінг, ігри в мережі тощо
комунікаційні ризики повідомлення, що містіть сцени насилля, жорстокої поведінки, нецензурну лексику, матеріали для дорослих, пропаганду расової або національної ненависті, алкоголю, тютюну, наркотиків тощо.

9. Що є елементарною одиницею векторної графіки? 
 1) графічні примітиви 
 2) піксель 
 3) математична формула
 4) символ
 
10. Як називаються інформаційно-комунікаційні технології, що передбачають віддалене опрацювання та зберігання даних?

a. хмарні технології
b. сонячні технології
c. біосферні технології
d. повітряні технології

11. Як називається розсилання повідомлень, як правило, рекламного характеру великій кількості користувачів? 

e. кібер-грумінг 
f. булінг 
g. тролінг 
h. спам

12. Як називаються основні об’єкти карти знань? 

i. вузли 
j. дерева
k. нитки 
l. гілки

13. Для введення та виведення елементів табличної величини використовується елемент:

m. TEdit
n. TLabel
o. TMemo
p. TButton

14. Який ярлик позначає програму Microsoft Power Point.  



15. Паперовий аркуш з інформацією, незмінною для серії документів, та місцем для введення змінних даних: 

a. бланк 
b. буклет 
c. брошура 
d. бюлетень

16. Як завантажити на Google Диск файли чи папки з вашого комп’ютера? Розмістіть дії у правильному порядку.

1 Вибрати потрібні об’єкти на вашому комп’ютері у вікні, що відкриється
2 Вибрати кнопку "Відкрити"
3 Вибрати над робочою областю вікна диска кнопку "Мій диск" або "Створити"
4 Вибрати у відкритому списку потрібну операцію (Завантажити файл або Завантажити папку)



Немає коментарів:

Дописати коментар

          Доброго дня, шановні одинадцятикласники!  Користуйтеся, будь ласка, посиланням на цей канал у YouTube:   https://www.youtube.co...